آموزش سئو

بهترین روش های افزایش سئو و بازدید سایت

آموزش سئو

بهترین روش های افزایش سئو و بازدید سایت

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
  • سئوی طبیعی و شبکه های اجتماعی باید به هم کمک کنند

اما چطور میشه بین این همه سایت دیده شد؟ با همکاری سئوی طبیعی (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) و شبکه های اجتماعی. خوبی شبکه های اجتماعی اینه که میتونید از این شبکه ها به محتوای سایتتون ارجاع بدید. فرقی هم نمی کنه چه از فیسبوک استفاده کنید، چه لینکدین، توئیتر، گوگل پلاس یا پینترست، همشون میتونن به رشد کاری شما کمک کنن. ولی تو این زمینه اینستگرام زیاد کارایی نداره، چون نمیشه از هر عکس به محتوای سایت ارجاع داد. تنها جایی که تو اینستگرام میشه به سایتتون لینک بدید قسمت زندگینامه پروفایلشه. البته آقای بالوی پور نکات بیشتری در این زمینه میدونن. اگه میخواهید بهترین باشید و با این چند نکته راضی نمی شید، با دارکوب تماس بگیرید و از راهنمایی های این تیم متخصص بهره ببرید.
تو دارکوب کمتر راجع به پینترست صحبت شده. پینترست یه پلتفرم شبکه اجتماعیه. میتونید عکس های سایتتونو تو این پلتفرم سنجاق کنید و مستقیم به مطلب مربوطه لینک بدید. حتی میتونید مطالبتونو دوباره رو این پلتفرم هم به اشتراک بذارید. یه قابلیت دیگه پینترست اینه که میتونید باهاش ایده هاتونو طبقه بندی کنید، مثلا دسته عید نوروز، عروسی، جملات پندآموز، مدل مو و غیره. اگه یه وبلاگ هم رو سایتتون داشته باشید، حتی اگه یه وبلاگ کوچیک هم باشه، وقتی مطالبشو روی پینترست به اشتراک بذارید بازدیدتون کلی بیشتر میشه.

  • سئو و سایت

همه صفحات سایت، یا ارسال های وبلاگتون یه عنوان و یه توصیف متا دارن. هر صفحه میتونه چندتا صفحه به عنوان زیرمجموعه اش داشته باشه که گوگل اونها رو هم بررسی می کنه. یعنی گوگل از روی عنوان این صفحات و زیرمجموعه هاشون میتونه بفهمه شما چه خدماتی ارائه میدید. اگه سایتتونو با وردپرس درست کرده باشید، جهت یابی سایتتون ساده تر میشه و در نتیجه سئوی سایت بهبود میابه.

  •  سئوی وردپرس با یوست

سئوی یوست (Yoast SEO) یه ابزار فوق العاده است که عملکرد محتوای سایت و تناسب کلیدواژه هاشو تخمین میزنه. نسخه اولیه اش رایگانه. چون این ابزار با گوگل هماهنگه، گوگل خوب میتونه اطلاعاتشو بخونه. یوست مثل یه چراغ راهنمایی کار می کنه، اگه لازم باشه روی مطلبی بیشتر کار کنید بهتون چراغ قرمز نشون میده، اگه دارید مطلب رو خوب پیش می برید چراغ زرد و اگه دیگه آماده انتشار باشه چراغ سبز روشن میشه.

  • سایر نکات

نام دامنه رو با دقت انتخاب کنید، ببینید کسایی که درمورد کار و محل شما سرچ می کنن از چه کلیدواژه هایی استفاده می کنن.
وقتی دارید عکس و فایل روی سایتتون آپلود می کنید، براشون اسم بذارید. بهتره اسمایی که میذارید توصیفی باشن.
محتواتونو متناسب با کارتون بنویسید. میتونید از وبلاگ استفاده کنید. حتما زود به زود وبلاگتونو تازه کنید، حداقل ماهی یکبار مطلب جدید بذارید.

  • منابعی که میبایست حتما استفاده کنید

Google Keyword Planner : این یه ابزار ادوردز رایگانه. میتونید برای کلیدواژه هاتون ازش ایده بگیرید. عملکرد هر کلیدواژه رو تخمین بزنید و کمپین های جستجو راه بندازید.
Google Webmaster Tools: سایتتونو اسکن می کنه، خطاهاشو پیدا می کنه و برای رفعشون پیشنهاد میده.
Google Analytics : رد ترافیکی که به سایتتون میاد رو میگیره و نمودار بازدیدکننده ها، موقعیت مکانیشون، ابزار مورد استفادشون و سایر اطلاعات مورد نیاز رو بهتون میده.

  • نوین نوین
  • ۰
  • ۰

خیلی از صاحبان صنایع و مدیران شرکت ها فکر می کنن ما یه راز یا یه فرمول خاصی داریم که میتونیم سایت ها رو به جایگاه اول صفحه نتایج برسونیم. اما در واقع تنها نکته داشتن ثبات و متمرکز بودن و استفاده از محتوای معتبره. اما فرض کنید همه ستاره های سئوتون جور شدند، بعدش چی؟ هدف همه اینه که بتونن ترافیکی رو که به کمک سئو به سایتشون کشوندن، به خریدار تبدیل کنن، وگرنه کشوندن ترافیک خالی فایده ای نداره. ما کاری می کنیم که همه قطعات بازاریابی آنلاینتون هماهنگ با هم کار کنن.

  • سئو دقیقا چیه؟

وقتی کسی چندتا کلمه تو نوار جستجوی گوگل سرچ می کنه، اون فرایندی که روی جایگاه سایت ها در صفحه نتایج جستجو اثر میذاره، همون سئو است. اگه سایتتون رو صفحه اول نتایج جستجو (جزء 10 سایت اول) ظاهر بشه، یعنی رتبه سایتتون بالاست. اگه بین 3 سایت بالای صفحه باشید که دیگه باید خیلی راضی باشید.

  • دلیل اهمیت سئو چیه؟

وقتی شما میخواهید آنلاین چیزی بخرید یا سوالی براتون پیش اومده و دنبال جواب میگردید، میرید سراغ گوگل، چند تا کلمه تایپ می کنید و دکمه سرچ رو فشار میدید. احتمالا بعد از چند تا تبلیغ که با “Ad” مشخص شدند، نتایج براتون ظاهر میشه. گوگل از روی محتوایی که این سایت ها روی صفحه شون بوده و یه سری عوامل دیگه ای مثل بک لینک ها و اعتبار کلی سایت، این سایت ها رو از بین همه سایت های روی اینترنت، براتون انتخاب کرده.
خوبیش اینه که این ترافیک بدون هیچ خرج و مخارجی روونه سایتتون میشن. ضمنا هدفمندند. چون کاربر خودش به طور فعال دنبال چیز مشخصی میگرده. یعنی این فرد یا داره تحقیق می کنه یا میخواد چیزی بخره. پس اگه سایت شما به عنوان یکی از نتایج براش ظاهر بشه، احتمالش خیلی زیاده که بتونه نظرشو جلب کنه، حالا چه اطلاعاتی باشه، یا کالایی که میخواهید بفروشید یا هرچی. طراحی صفحه، محتوا و درخواستی که روی صفحه از کاربر دارید، همشون فوق العاده مهمند. چون علاوه بر جذب ترافیک، کنترل این ترافیکی که وارد سایت شده هم اهمیت زیادی داره.

  • برای شروع سئوی سایتم چی کار باید بکنم؟

مهمترین مسئله در سئو، کیفیت و ثباته. کلید موفقیت این کار اینه که یه تعادلی بین تولید محتوای متمرکز و با کیفیت و انتشار منظم اون محتوا ایجاد کنید. در واقع حتی اگه برای انتخاب کلیدواژه هاتون تحقیق هم نکرده باشید، فقط با انتشار محتوای مرتبط با کارتون میتونید پایه های سئوی سایتتون رو کم کم بنا کنید. گوگل تو تشخیص محتوای باکیفیت و مرتبط خیلی ماهره و به اینجور مطالب رتبه های بالاتری میده. پس یادتون باشه که همیشه مطالبتونو برای مردم بنویسید نه برای موتورهای جستجو، چون مردم اگه از مطلبتون خوششون بیاد، اونو به اشتراک میذارن و همین کار خودش ارزش مطلبتونو بیشتر می کنه.
وقتی میگیم "محتوا"، منظور فقط پاراگراف های متن نیست. محتوا میتونه یه عکس یا ویدئو باشه که اون مطلب رو غنا میبخشه. حتی میتونه یه نمودار، گراف یا هر مدلی از اینفوگرافی باشه، اتفاقا این اینفوگرافی ها از عکس و ویدئو هم بهترند. تصاویر و گرافیک ها بین بلوک های نوشته فاصله میندازن و توجه خواننده رو به متن نگه میدارن و تمرکز به کلمات رو بیشتر می کنه. اینطوری حتی تندخوانی و بررسی بعضی قسمت های متن هم راحتتر میشه.  
نهایتا اگه مطالبتون به قدری نظر کاربر رو جلب کرد که تصمیم بگیره اون مطلب رو به اشتراک بذاره یا اون کالا رو بخره، شما باید این کارو براش راحتتر کنید! هدف نهایی شما باید واضح و ساده باشه. مثلا دکمه های اشتراک گذاری رو صفحه کار بذارید. اینطوری میتونید خیلی راحت چند تا بک لینک برای خودتون بگیرید و سایتتونو رو صفحه نتایج جستجو جابجا کنید.

  • چطوری میتونم از سئو به نفع کسب و کارم بهره ببرم؟

همه چی با ساختن یه سایت حرفه ای و مفید شروع میشه. سایتتون رو شالوده ی همه اقدامات بازاریابی آنلایتون ببینید. اگه شالوده و پی قوی باشه، میتونید روش هرچقدر که میخواهید بلوک های بازاریابی دیجیتال بذارید (شبکه های اجتماعی، گروه های ایمیلی، تبلیغات و غیره).
گرچه ظاهر و حال و هوای سایتتون خیلی مهمه، اما پادشاه این سایت محتواست. باید مخاطبتونو درک کنید – مشکلاتش، نحوه صحبت کردنش و روش پول خرج کردنش همه در نحوه بیان محتوای سایتتون خیلی مهمند.
هر صفحه ای که منتشر می کنید باید یه درخواست برای اقدام مشخصی داشته باشه. فقط اطلاعات دادن کافی نیست، باید از کاربر بخواهید کار خاصی انجام بده. میخواهید چی کار کنه؟ مطلبتونو به اشتراک بذاره؟ روی دکمه خرید چیزی کلیک کنه؟ عضو خبرنامه ایمیلی سایتتون بشه؟ اطلاعات رو بخونه و فردا فراموش کنه؟ خوشبختانه شما که این آخری رو نمیخواید، چون اگه جز این باشه به هدفتون نمیتونید برسید. باید واضح به کاربر بگید که در قدم بعدی چی کار باید انجام بده.
در نهایت، وقتی رو صفحه نتایج جستجو میایید، ترافیک وارد سایتتون میشه و اون ترافیک رو به سمت اقدام خاصی هدایت می کنید، باید در همین حین عملکرد سایت رو بررسی کنید. اینجای کار باید از آنالتیک ها کمک بگیرید. مثلا از گوگل آنالتیک، Campaign Monior، هاب اسپات یا ووکامروس. این ابزارها میتونن تحلیل کنن که چیا درست دارن کار می کنن و چیا باید بهتر بشن.
افزایش رتبه چیزی نیست که یه شبه یا حتی چند هفته ای اتفاق بیفته. اینجور کارها صبر و محتوای زیرکانه لازم داره. اگه این شرایط رو داشته باشید میتونید شاهد بهبود سایتتون باشید و موقعیت صحبت کردن با مخاطبی که دنبالش میگشتید رو بدست بیارید و خدماتتونو بهش عرضه کنید.

  • نوین نوین
  • ۰
  • ۰

سئوی کلاه سفید
سئوی "کلاه سفید" چیه و من چطوری میتونم برای سایتم ازش استفاده کنم؟ برای اینکه جواب این سوالارو متوجه بشید باید بدونید سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه چه فرقی با هم دارن. تو این مقاله یه شمای کلی از تفاوت های بین این دو روش و کارهایی که میتونید برای اجرای تکنیک های کلاه سفید رو سایت خودتون انجام بدید ارائه میشه.

بهینه سازی کلاه سفید برای موتور جستجو چیه؟
تعریف ها بسته به اینکه از کی بپرسید ممکنه متفاوت باشه، اما در هر حال اصول کار یکیه. به تکنیک هایی که برای افزایش عمر بهینه سازی موتور جستجوی یه سایت استفاده میشه، سئوی کلاه سفید میگن. از وقتی الگوریتم های موتور جستجو بروزرسانی شدند، این تکنیک ها هم مهمتر شدند و همه برای اینکه مطمئن بشن کارهایی که برای سئو می کنن، برای یه مدت طولانی جوابگوئه، از این تکنیک ها استفاده می کنن. در مقابلش سئوی کلاه سیاه وجود داره که به تکنیک هایی می گن که به رتبه گیری سریع تر سایت کمک می کنن. از وقتی بروزرسانی ها انجام شدند، محتوا و بک لینک هایی که با این تکنیک ها بوجود اومدند اسپم محسوب میشن. جمع کردن کلیدواژه یا بک لینک های غیرمتعبر فقط چند نمونه کوچیک از کارهاییه که متخصص های سئوی کلاه سیاه رو سایت ها انجام میدن. اگه میخواهید واقعا تفاوت این دو مدل سئو رو درک کنید، به این فکر کنید که از اول برای چی میخواستید سایتتونو سئو کنید. احتمالا میخواستید در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین نتایج برسید و همونجا بمونید. نظریه کلاه سفیدا میگه برو دنبال این هدف. پس حتما چند تایی تکنیک هم براش داره. با ادامه مقاله همراه باشید تا تکنیک های کلاه سفید رو براتون توضیح بدم.
تکنیک های کلاه سفید بهینه سازی برای موتور جستجو

  • محتوا به سایت حکمرانی می کنه

قبل از اینکه بخوام این قسمت رو توضیح بدم باید بدونید مهمترین بخش سئوی سایت، محتواست. موتورهای جتسجو توصیه می کنن هر پست یا مقاله حداقل 300 لغت باشه. اما بیشترِ کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو اعتقاد دارن باید حداقل در هر صفحه 500 لغت داشته باشید. به هر حال، هر چقدر که هست حتما باید مطلبتون واضح، خاص و مرتب نوشته شده باشه و اطلاعاتی که ارائه میده مفید و به درد بخور باشن. تراکم کلیدواژه هایی که تو هر صفحه به کار میبرید باید بین 2% تا 4% باشه. مثلا اگه یه صفحه ی 100 کلمه ای دارید میتونید کلیدواژه رو 2 تا 4 بار تکرار کنید. اگه بتونید کلیدواژه ها رو به صفحات داخلی یا خارجی (صفحه ای که رو یه سایت دیگست) لینک بدید که بهتر هم میشه. ضمنا فونتش درشت (buld)، کج (italic) و زیر خط دار باشه. یادتون باشه که متن رو درست پاراگراف بندی کنید. اولین جمله هر پاراگراف باید مشخص کنه که اون پاراگراف میخواد راجع به چی صحبت کنه و بعد توی جملات بعدی برای حرفتون دلیل و مدرک ارائه بدید. آخرین جمله پاراگراف هم باید جمع بندی و نتیجه اون پاراگراف رو ارائه بده. موضوعاتی که تو اولین جمله های پاراگرافها مطرح میشه باید همون تگ های heading باشن. هر صفحه باید یه تگ H1 داشته باشه، 1 یا 2 تگ H2 داشته باشه و حداقل یک تگ H3. ضمنا سعی کنید حداقل یه عکس هم رو هر صفحه بذارید و برای عکس ها هم متن جایگزین بنویسید تا موتورهای جستجو بتونن موضوع عکس رو بفهمن. اگه بتونید یکی از کلیدواژه هاتونو جای متن عکس بذارید هم خوب میشه.

  • متا تگ ها

موتورهای جستجو به کمک متا تگ ها میفهمن هر صفحه از سایت در مورد چه چیزیه. ضمنا وقتی کسی عبارتی رو سرچ می کنه که جزء کلیدواژه های شماست، موتور جستجو به صورت پیش فرض متا تگتونو رو صفحه نتایج نشون میده. معروفترین متا تگ ها عبارتند از تگ عنوان، توصیف تگ و تگ کلیدواژه ها. با اینکه کلیدواژه ها قبلا نقش مهمی داشتن اما گوگل میگه دیگه جزء فاکتورهای رتبه بندی سایت ها محسوب نمیشن. اگه سایتتون وردپرسی باشه میتونید از افزونه های رایگانی مثل سئو یوست یا All In One SEO pack استفاده کنید. 

  • بک لینک ها

موتورهای جستجو به کمک بک لینک ها اعتبار آنلاین سایت ها رو میسنجند. منظور از بک لینک تعداد لینک هاییه که سایت های دیگه به سایت شما دادن. اگه سایتتون تازه ساخته شده باشه، بک لینک گرفتن یکم سخت میشه. اما هر چی بیشتر جا بیفتید، بقیه راحتتر بهتون لینک میدن. فقط کافیه یکی از جملاتی که شما تو پست های وبلاگتون گفتید رو نقل قول کنن و اون نقل قول رو به پست مربوطه تو سایت شما لینک کنن. خودتون هم میتونید یه مقاله برای یه سایت مرتبط با حرفه خودتون بنویسید و ازشون بخواهید مقالتونو به سایتتون لینک کنن. خیلی ها نمیدونن از شبکه های اجتماعی هم میتونن برای سایتشون بک لینک بگیرن و اعتبار و اقتدار دامنه سایتشونو توسعه بدن. به جز اینها، برای بک لینک گرفتن میتونید تو وبلاگ ها به عنوان مهمان پست بنویسید، تو دایرکتوری ها، اکانت های شبکه های اجتماعی و آموزش های آنلاین لینک بگیرید یا حتی به همون روش قدیمی تبادل لینک با سایت های دیگه، ازشون بک لینک بگیرید. البته باید حواستون باشه از چه سایتی دارید لینک میگیرید. وقتی سایتی به شما لینکِ فالو (fullow link) میده، اعتبار و رتبه سایتش به شما منتقل میشه. بنابراین اگه میخواهید تلاش هایی که برای سئوتون می کنید درست نتیجه بده، باید از سایت هایی که مرتبط با موضوع یا حوزه کاری خودتون هستن لینک بگیرید. لینک هایی که از دامنه های .edu و .gov میگیرید از همه بهترن، اما باز هم بقیه (.com, .net, .org, …) رو از دست ندید.

  • پیوند به شبکه های اجتماعی

تو شبکه های اجتماعی برای کارتون صفحه باز کنید و از پست هاش به مقاله های سایتتون لینک بدید. اینجور بک لینک ها معمولا نوفالو (nofullow link) هستن اما بهرحال از لحاظ موضوعی مرتبطن و از اون مهمتر ترافیک میفرستن رو سایتتون و مشهورتون می کنن. برای اینکه این مرحله رو پر و پیمون تر انجام بدید، روی سایتتون هم متاکارت های شبکه های اجتماعی رو بذارید. موتورهای اجتماعی از این طریق اکانت های مختلف شبکه های اجتماعی شرکتتونو شناسایی می کنه. اگه از افزونه سئوی وردپرس استفاده می کنید، خودش یه صفحه تنظیمات برای این قسمت داره. اما اگه وردپرس ندارید برای این کار به کمی دانش فنی احتیاج هست.

  • نوین نوین