آموزش سئو

بهترین روش های افزایش سئو و بازدید سایت

آموزش سئو

بهترین روش های افزایش سئو و بازدید سایت

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 بله مک می کند. اما نه همۀ آنها و نه در همۀ مواقع! در ادا

اگر می خواهید بدانید که متا تگ های فعلی صفحات وب سایت شما چه چیزی است، کافیست در مرورگر خود کلیک راست کنید و گزینه “View Page Source” را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه، یک تَبِ جدید در گوگل کروم باز می شود (در مرورگر فایرفاکس، یک پنجره جدید به صورت پاپ آپ باز خواهد شد). شما می توانید در قسمت بالای کدها که با عنوان “Head” مشخص شده است، تگ های متای یک صفحه را مشاهده نمایید.


متا تگ ها مانند تصویر زیر نمایش داده خواهند شد:


انواع متا تگ ها را بشناسید

خب، در ابتدا باید بدانید که چهار نوع متا تگ اصلی وجود دارد که در این مقاله با آن ها آشنا خواهید شد. برخی از این متا تگ ها مانند گذشته مهم و کاربردی نیستند. برخی دیگر از آن ها نیز می توانند با جمع آوری اطلاعات برای گوگل، ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند.

البته در اینجا باید اعلام کنم که تعداد متا تگ ها بیش تر از ۴ عدد است. دلیل اینکه در این مقاله تنها ۴ متا تگ اصلی را به شما عزیزان معرفی می کنیم این است که استفاده از دیگر انواع تگ های متا چندان رایج نیست و برخی از آنها نیز به بط نیستند.

۴ متا تگ های مهم به ترتیب زیر هستند:

  • کلمات کلیدی متا یا Meta Keywords: کلمات کلیدی هستند که با موضوع صفحه وب سایت شما در ارتباطند.
  • تگ عنوان یا Title Tag: تگ عنوان، همان نوشته ای است که شما در بالای مرورگر خود مشاهده می کنید. از نظر موتورهای جستجو، این نوشته عنوانِ صفحه سایت است.
  • توضیحات متا یا Meta Description: توضیح مختصری از موضوع صفحه است.
  • متا ربات ها یا Meta Robots: به ربات های موتورهای جستجو اطلاع می دهند که در مواجهه با یک صفحه چه کاری انجام دهند.
  • نوین نوین
  • ۰
  • ۰

متا تگ متنی هستند که محتوای یک صفحه را توصیف  می کنند. گفتنی است متا تگ ها بر روی صفحه وب سایت ظاهر نمی شوند، اما در کدهای HTML صفحه وجود دارند.

همۀ ما با عملکرد برچسب های وبلاگ آشنایی داریم و متا تگ ها نیز کمابیش به همان شکل عمل می کنند. در حقیقت، متا تگ ها توضیحات مختصری درباره محتوای صفحه به موتورهای جستجو ارائه می کنند.

تنها تفاوت بین برچسب های وبلاگ و متا تگ ها این است که متا تگ ها تنها در کدهای HTML وب سایت وجود دارند و معمولاً در کد Heading صفحه قرار می گیرند. بنابراین، این کدها تنها برای موتورهای جستجو (و افرادی که می دانند در چه قسمتی به دنبالشان باشند) قابل مشاهده است.

کلمه متا (به انگلیسی: Meta)، کوتاه شدۀ عبارت Metadata است. Matadata، داده هایی  هستند که این تگ ها برای موتوجو فراهم می کنند. اگر ساده تر بگوییم (شاید هم پیچیده تر!) داده های متا، داده هایی از داده های صفحات وب سایت شما هستند.

  • نوین نوین
  • ۰
  • ۰

 بهترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کردید، باید این کلمات را به گونه ای به کار ببرید که نتیجه خوبی برای سئو سایت شما به دنبال داشته باشد (ترافیک حاصل از جستجو، نرخ تبدیل و تمامی موارد خوب).

حال سوال اینجاست که چگونه می توان پیش رفت؟ در یک طرف، راهکارهای سئو پیشنهاد می کند که کلمات کلیدی مرتبط را در قسمت هایی از سایت قرار دهید که جلب توجه بیشتری دارند. این قسمت ها هر جایی می توانند باشد. از عنوان و متن اصلی مقاله گرفته تا آدرس سایت و متا تگ هایی که در نام تصاویر به کار می رود. به عبارت دیگر، سایت هایی که به درستی سازماندهی شده اند هزاران یا میلیون ها کلمه کلیدی دارند. شما نمی توانید از یک صفحه واحد برای قرار دادن تمامی کلمات کلیدی خود استفاده کنید. شما نمی توانید این کلمات را در تعدادی صفحه مشخص بگذارید و انتظار داشته باشید برای هر کلمه کلیدی یک رتبه عالی در گوگل به دست آورید. این روش به هیچ عنوان کارساز و مفید نخواهد بود.

خب، چگونه می توان به درستی از این کلمات کلیدی استفاده کرد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. با گروه بندی و سازمان دهی این کلمات می توان نتیجه بهتری کسب کرد. با تقسیم کردن کلیدواژه ها به گروه های کوچکتر و قابل مدیریت، می توانید حجم کاری خود را به طور قابل توجهی کم کنید در حالیکه هنوز صفحات خاص و هدف گذاری شده ایجاد می کنید. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ساده توضیح دهیم.

فرض کنید شما در حال مدیریت یک سایت آنلاین هستید که فروشگاهی بر روی آن در حال اجراست. شما ممکن است بخواهید یک گروه از کلیمات کلیدی مرتبط را برای محصولات مرتبط با “سگ ها” ایجاد کنید و سپس گروه دیگری برای پروژه های مرتبط با “طوطی” بسازید. مرحله بعدی بخش بندی هر گروه به زیرگروه های کوچک تر است. همچنین می توانید برای هر نوع محصول گروه های کوچکتری نیز ایجاد کنید. حالا قادر خواهید بود در فروشگاه خود صفحات واحدی برای هر کدام از گروه های کوچک تر ایجاد کنید و آن را بهینه سازی نمایید. بازاریابی که در حال بهینه سازی یک سایت برای تنقلات و خوردنی های مرتبط با طوطی هاست باید موارد زیر را مد نظر داشته باشد:

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات
  • استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه
  • استفاده از کلید داخل متن صفحات
  • استفاده از کلمات کلیدی در متا تگ به خصوص توضیحات متا (Meta Description)
  • استفاده از کلمات کلیدی در تصاویر و نیز متن Alt

زمانی که در حال بهینه سازی سایت خود هستید، به خاطر داشته باشید که مرتبط بودن کلمات کلیدی بسیار مهم تر از چگالی آن است. گروه بندی دستی کلیدواژه ها کار زمانبری است.  شما می توانید با استفاده از ابزارهایی مانند KWKeyword Planner کلمات کلیدی خاص خود را گروه بندی و تنظیم کنید.

  • نوین نوین
  • ۰
  • ۰

 پژوهش و تحقیق بر روی کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد و شما می توانید از این ابزارها به نفع خود استفاده کنید. یکی از این ابزارهای رایگان، ابزار پژوهش کلید واژه سایت KWFinder است. این ابزار به شما کمک می کند بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی را بیابید. کلیدواژه هایی که می تواند ترافیک مداوم و نرخ تبدیل زیاد برای شما ایجاد نماید. مزایای استفاده از این ابزار سئو شامل موارد زیر است:

  • تنوع کلمات کلیدی: با جستجوی کلمه کلیدی در KWFinder، این ابزار کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه جستجو شده و آمارهای مرتبط با آنها را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از مزایای این کار این است که امکان دارد کلمه کلیدی در حوزه کاری شما وجود داشته باشد که شما از آن بی خبر هستید.
  • آمار دقیق: KWFinder آمار دقیقی از تعداد جستجوی هر کلمه کلیدی در ماه، میزان محبوبیت آن کلمه کلیدی و میزان رقابت در آن، اطلاعات مربوط به سایت هایی که در آن کلمه کلیدی بهترین عملکرد را دارند و … را در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • نوین نوین
  • ۰
  • ۰

بیشتر بازاریابان تازه کار در حوزه سئو، اشتباه متداول و یکسانی را در مورد تحقیق و پژوهش بر روی کلمات کلیدی مناسب انجام می دهند. این اشتباهات عبارتند از:

  • تنها یکبار در مورد کلیمات کلیدی مناسب، تحقیق می کنند.
  • به خود زحمت نمی دهند کلمات کلیدی حوزه کاری خود را به روزرسانی کنند و لیست کلیدواژه های خود را توسعه دهند.
  • کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند که بسیار محبوب و رایج هستند. این موضوع بدین معنی است که وارد راه رقابتی می شوند که به دست آوردن رتبه بندی در آن بسیاردشوار است.

اساساً، پژوهش و تحقیق در مورد کلمات کلیدی باید فرآیندی مستمر و بخشی مهم از کار شما به عنوان یک بازاریاب باشد. کلمات کلیدی قدیمی باید به صورت دوره ای و مرتب دوباره ارزیابی شوند. کلمات کلیدی که بیشتر رقابتی هستند (در مقابل کلمات کلیدی طولانی) را می توان با عبارتهای خاص تر و طولانی تر جایگزین کرد که بازدید کنندگان مناسبی را وارد سایت می کنند. افرادی که به طور مرتب از سایت شما بازدید می کنند و به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند بسیار مهم تر از تعداد بازدیدکنندگانی است که وارد سایت می شوند.

شما باید به تنوع کلمات کلیدی خود اهمیت دهید. تنوع یک کلید واژه در دنیای کلمات کلیدی است. اگر از کلمات کلیدی استفاده کنید که همه رقبای شما در حال استفاده کردن از آن هستند، نمی توانید خود را متمایز کنید. نه تنها باید ابزارهای جدیدی برای جستجوی کلیدواژه ها را امتحان کنید و نتایج به دست آمده را پیگیری نمایید بلکه باید بر روی تجربیات خود نیز تکیه نمایید. چه کسانی از کلمات کلیدی شما استفاده می کنند؟ چگونه می توانید خود را در میان رقبا متمایز کنید؟ با فراهم کردن محتوای عالی که به درستی به سوالات مشتریان بالقوه پاسخ می دهد و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می توان به این هدف دست پیدا کرد.

  • نوین نوین